av Christer Isehag | aug 21, 2018 | Okategoriserade
I förra veckan diskuterade vi vikten av att ge bra service och samtidigt undvika att ha en dålig dag. “Vi är ju bara människor och då måste man få ha en dålig dag ibland” är något jag ofta får höra. Till viss del håller jag med om att det inte är lätt att...
av Christer Isehag | aug 21, 2018 | Okategoriserade
Många använder uttrycket att det är tanken som räknas. Men för att använda det rätt måste vi stanna till och tänka efter en stund. Jag håller med om uttrycket till viss del och att det passar vissa situationer. Men när passar det inte? Ett vanligt vardagsexempel är...
av Christer Isehag | maj 21, 2018 | Okategoriserade
”Jag har arbetat här i trettio år och aldrig gått en enda kurs i kundbemötande och nu kommer du och ska tala om för mig hur jag ska göra mitt jobb. Man tackar.” Den här kommentaren fick jag vid uppstarten på en utbildning för flera år sedan. ”Det här var starten på en...
av Christer Isehag | jun 18, 2016 | Kommunikation, Motivation, Tips & Tankar
Det här är en vanlig kommentar när jag är ute och håller föreläsningar runt hela landet. Jag kan verkligen inte göra annat än att bara hålla med. Det är just vad mitt liv handlar om. Att varje dag föreläsa om sådant som vi anser vara självklart. Frågan är om vi lever...
av Christer Isehag | mar 29, 2016 | Blogg, Kommunikation, Tips & Tankar
Under skärtorsdagen slogs nog ett rekord i hur många utklädda Påskkärringar, Påskgubbar och även påskharar som ringde på vår dörr. De kom i par, små klungor eller hela fotbollslag och invaderade vårt hem med påskkort och korgar att få fylla med godis. Det intressanta...
av Christer Isehag | mar 13, 2016 | Blogg, Service, Tips & Tankar
Det här möter jag många gånger i samband med mina föreläsningar. Åsikterna är att alla måste få ha en dålig dag, vi är ju inte mer än människor, vi kan inte alltid vara på topp osv. Ofta finns en fokusering där vi också vill ha kundens förståelse för vår situation. Vi...
av Christer Isehag | sep 21, 2015 | Motivation
På utbildningen förra veckan diskuterade vi kring energitjuvar, vilka de är, hur de påverkar och vad som kan göras för att undvika dem. En massa olika förslag kom fram på både energitjuvarna och recept mot dessa. Det som var spännande var att det en tycker är...
av Christer Isehag | sep 10, 2015 | Föreläsningar, Service
Nu har du möjligheten att gå kurs med mig. Kundservice i världsklass den 24 september kör vi. http://www.hjartum.se/kurser/kundservice-i-varldsklass
av Christer Isehag | sep 9, 2015 | Service, Tips & Tankar
Jag har haft förmånen att vara ute och föreläsa om kundservice sedan 1998. Det är ett område som jag brinner för och jag älskar att hitta de små sakerna som kan göra stor skillnad i varje enskilt litet möte. När jag möter nya människor i samband med någon fest, mingel...
av Christer Isehag | sep 9, 2015 | Motivation, Service, Tips & Tankar
För en tid sedan diskuterade vi om att det är viktigt att vara trovärdig i mötet med kunder, kollegor och alla andra du möter. Vad det innebar fanns det många blandade uppfattningar om. Även om vad man ska göra för att uppfattas som trovärdig. Det finns dock ingen...
av Christer Isehag | maj 12, 2015 | Motivation, Tips & Tankar
…är något som alla någon gång har sagt till sina arbetskamrater. Frågan är vad arbetskamraterna tycker om det. Blir de glada för din skull och nyfikna på vad du ska göra? Eller blir de glada för deras egen del eftersom de kommer att få en riktigt bra dag på jobbet?...
av Christer Isehag | apr 27, 2015 | Motivation, Service, Tips & Tankar
Jag körde en utbildning för en tid sedan då jag fick en fantastisk historia berättad för mig. Det var en receptionist på en vårdcentral som berättade om en händelse som inträffade på hennes egen vårdcentral. ”Vi möter massor av kunder när vi sitter i receptionen som...